Blog: Welke strategie heb jij?

Toen ik begon met mijn bedrijf had ik niet echt een strategie. Ik ging mee met de stroming waarin ik geduwd werd en zin in had.
De ene dag deed ik zus en de andere dag deed ik zo. Ik vond alles leuk en ging daardoor dus ook alle kanten op.
Ik kreeg wel contact met potentiële klanten, maar meer als contact was er niet.
Ik werd er niet blij van en begon te twijfelen aan mijn kunnen en aan mijn waarom.
Waarom was ik überhaupt begonnen met een eigen bedrijf?
Waar was ik mee bezig?
Waarom zag ik anderen wel slagen en waarom stagneerde ik?

Dat was voor mij een keerpunt. Een moment om heel kritisch naar mezelf te kijken.

Ik was er al snel achter wat ik nou anders deed dan anderen die wel slaagden.
Ik schoot met losse flodders en had geen gerichte strategie. Ik deed maar wat en ging mee in de stroom van waar ik zin in had.

Dit kon zo niet langer en ik besloot mijn social media, mijn website en alles waar ik tegelijk mee bezig was even te laten voor wat het was.
Ik moest een strategie gaan bepalen.
Ik moest duidelijk hebben wat ik doe, voor wie ik dat doe en hoe ik dat doe.
Ik ging als eerste een coaching traject starten en dat hielp mij al om gericht stappen te zetten.
Vervolgens ben ik gaan kijken wat ik mijn ideale klant nou zou willen aanbieden.
En als laatste ben ik doelen voor mezelf gaan stellen. Doelen voor een week, maand, een half jaar, jaar, 5 jaar en 10 jaar.

En zo ontstond mijn strategie. Een strategie die ik niet in mijn eentje heb ontwikkeld.
Ik omring mij namelijk altijd met mensen die mij verder kunnen helpen en een kritische blik hebben op wat ik doe.
Dat houd mij scherp en zorgt ervoor dat ik stappen maak die anders niet zouden lukken.

Heb jij nou nog geen strategie en schiet jij ook met die losse flodders?
En kun je jezelf er niet toe zetten om nou eindelijk eens die strategie te bepalen?

Mail mij dan op info@viagroei.nl en dan kijken we samen waar jouw strategie nog een boost kan hebben!