Blog: Samen werken naar Groter en Beter!

Maandagmorgen kwart voor 11.
Ik leg mijn notitieboek met pen klaar, zet een kopje koffie en ik log in op Zoom.
Zoom is een communicatiemiddel via de computer en telefoon die ik gebruik als ik online contact heb met mijn klanten.
Zoom geeft een stabiele verbinding en valt (bijna) nooit weg.
Zoom kun je vergelijken met Skype, maar ik word altijd blijer van Zoom 😉

Om 11 uur logt mijn klant ook in. Deze klant is pedagoog en ze valt meteen met de deur in huis.

“Jo, ik wil consequenter zichtbaar zijn op mijn social media kanalen. Ik post nu maar af en toe of soms helemaal niet. Er zit geen duidelijk verloop in. Ik kom tijd te kort met alles bijhouden. Tijd die ik liever besteed aan mijn bedrijf. Daarnaast krijg ik enorme rooie vlekken van dat social media gebeuren dat ik het liefste mijn laptop en telefoon het raam uitgooi. Kun jij ervoor zorgen dat ik consequent zichtbaar ben en dat dat hele social media gebeuren een beetje los kan laten?”
Natuurlijk wil en kan ik dat.

Ik begin vervolgens meteen een aantal vragen te stellen.
– “Hoe vaak per week/ maand wil je dat ik een bericht voor je post?”
– “Welke kanalen wil je aan mij overdragen om berichten op te posten?”
– “Per wanneer wil je dat ik berichten voor je post?”
– “Voor welke periode wil je dat ik berichten voor je plaats?”
– “Waar moeten de posts over gaan?’
Ze beantwoordt met veel enthousiasme mijn vragen.

We spreken af dat ik 3 berichten per week voor haar zal posten op 2 kanalen. De berichten gaan over zowel over haar workshop als de methode waar ze mee werkt.
Ze kiest ervoor dat ik Instagram en Facebook van haar over neem.
Aangezien ik al vaker voor haar berichten heb gepost, heb ik haar inloggegevens al en ik kan meteen voor haar aan de slag.
Via de mail stuurt zij mij haar logo in .png, informatie, bepaalde teksten en links naar verschillende websites die ik kan gebruiken om informatie in te winnen en te verwerken in haar berichten.
Na een uur alles te hebben besproken met haar, sluiten we het gesprek af.
Ik weet wat ik moet doen en bepaal meteen de strategie die ik moet gaan volgen.

De volgende dag heb ik een gat van 2 uur in mijn agenda.
Wat betekent dat ik meteen voor haar aan de slag kan. Ik besluit om eerst de strategie af te maken voor ik verder ga.
Stap 1 in mijn strategie is dat ik mij eerst moet inlezen. Alle informatie die ze mij heeft gestuurd lees ik door.
Wat ben ik blij dat ik 4 jaar Pedagogiek heb gestudeerd. De informatie is mij niet geheel vreemd.
Ondertussen vormen er bepaalde beelden in mijn hoofd. Ik besluit om het inlezen even te laten voor wat het is en mijn Canva account te openen.
Canva is dé tool waar je professionele afbeeldingen  in bepaalde formats kunt ontwerpen ter versterking van jouw boodschap.
Ik sla aan het ontwerpen voor deze klant.
Als ik een aantal ontwerpen heb gemaakt, zet ik ze in de map die ik met haar deel.
Zij kan ze beoordelen en vervolgens kan ik ze gaan gebruiken bij de berichten die ik voor haar wil plaatsen. Zo weet ik welke stijl ze wil voor haar berichten.

Inmiddels zijn de 2 uur voorbij en moet ik verder met een andere opdracht.
Het werk voor deze klant parkeer ik even naar 2 dagen later.

Als ik 2 dagen later weer aan de slag ga voor deze klant heeft ze mijn gedeelde afbeeldingen bekeken en wil ze graag dat ik deze stijl voortaan bij al haar berichten gebruik. In de loop van de week stuurt ze mij, via de mail, haar 3 gekozen lettertypen die ik voortaan zal gebruiken.

Nu is het tijd om de berichten voor haar te schrijven, zodat ik ze daarna kan plaatsen op Facebook en Instagram.
Ik gebruik hiervoor de Facebook Creator studio. Wat een handige planningstool is dit zeg. Ik maak 1 bericht en kan deze dan tegelijk laten plaatsen op Facebook en Instagram.
Voor de weken daarna plan ik elke week een tijdsblok in voor deze klant. Het ligt aan de grootte van de opdracht hoeveel tijd ik inplan.

Elke maand heb ik overleg met mijn klant over de geplaatste berichten en over welke richting we opgaan voor de komende maand. Deze sessie duurt ongeveer een uur. Soms is dit wat langer, soms wat korter.

Wekelijks hebben we via de mail  of via Whatsapp contact om even kort te overleggen. Dit is natuurlijk alleen op verzoek van de klant.
Ik ben er om jou te ontlasten en niet om lastig te vallen met mailtjes en appjes 😉

Door deze samenwerking kan de klant zich richten op wat voor haar een prioriteit is. Zij hoeft zich niet druk te maken over haar social media.
En wil ze zelf ook wat posten? Dat kan natuurlijk gewoon. Ik zorg alleen dat wat moet worden geplaatst ook daadwerkelijk wordt geplaatst.
Door in dit geval haar social media uit handen te nemen kan zij Groeien, Bloeien en Stralen!

Wil jij dit ook?
Iemand die jou ontzorgt.
Iemand die met jou mee denkt.
Iemand die werk uit handen neemt, waardoor jij meer tijd krijgt om te doen waar jij goed in bent en blij van wordt?

Laat dan een bericht hieronder achter en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op!

1 + 14 =