Blog: Mijn zoektocht naar de ideale klant

Voordat ik met mijn bedrijf begon, heb ik al nagedacht over mijn ideale klant.
Wat een zoektocht is dat, kan ik je vertellen.

Mijn ideale klant was iemand die gezinnen als doelgroep had.
Daarmee bedoelde ik de pedagogen, de kindercoaches, de logopedisten, de therapeuten, de gastouders en de locatiemanagers van een kinderopvang.
Zo, ik had mijn ideale klant(en) goed bedacht en had niemand overgeslagen.

Maar door niet specifiek te zijn, sloeg ik dus de plank totaal mis.
Mijn ideale klant sloeg totaal niet aan.
Ik was niet duidelijk met deze klant. Nou ja klant? Eigenlijk klanten.
Het was veel te breed.

Als ik mijn teksten maakte voor mijn social media, was ik constant bang iemand te vergeten.
Ik kon ook geen pakkende teksten schrijven, want voor wie schreef ik nou die tekst?
Was het voor de pedagoog of voor de logopedist? Was het voor kindercoach of voor een gastouder?
Kortom; het was voor niemand.

Dit deed me beseffen dat het anders moest. Ik moest gaan verkleinen.
Je kent de uitspraak wel “Less is more”.
Maar door te verkleinen was ik ook bang dat ik klanten zou mislopen.
Dat potentiële klanten zouden weglopen.
Ik spreek hen niet aan, dus wat hebben ze dan bij mij te zoeken.
Ik vond dit een doodeng proces om te doorlopen.

Maar ik ben het toch gaan doen. Ik ben op zoek gegaan naar mijn ideale klant.
Stap voor stap. Ik ben gaan mediteren, visualiseren en gaan kijken naar mijn gevoel.
Waar word ik blij van? Word ik blij van een pedagoog of van een logopedist?
Word ik blij van een kindercoach of een gastouder?

Vervolgens ben ik ook mezelf bepaalde vragen gaan stellen.
En heel langzaam werd mijn ideale klant inzichtelijk.
De pedagoog.
Wat was dat een fijn gevoel.
Nu kon ik gericht mijn teksten gaan schrijven en mijn aanbod aanscherpen op mijn ideale klant.

En komt er een logopedist, een kindercoach, een therapeut, een gastouder of een locatiemanager voorbij?
Dan zeg ik daar geen nee tegen, natuurlijk niet. Die persoon is net zo welkom en kan ik net zo goed helpen.

Ben jij nou benieuwd naar welke 8 stappen ik heb gezet om mijn ideale klant inzichtelijk te krijgen?
Klik hier en lees de stappen die jij kunt zetten naar jouw ideale cliënt.

Maak het voor jou ook inzichtelijk, zodat jij kan knallen met jouw praktijk!
Samen groeien we naar groter en beter!