Tip 1

Zorg ervoor dat je naast jouw persoonlijke pagina een bedrijfspagina aanmaakt.
Op deze bedrijfspagina kun je alles delen wat met jouw bedrijf te maken heeft.

Tip 2

Kies welke versie je van Facebook gebruikt. Je hebt de klassieke versie of de nieuwe versie.
Bij de nieuwe versie kun je Facebook ook feedback geven wat jij prettig en minder prettig vind aan deze versie.

Tip 3

Zorg voor een goede profiel foto. Deze foto is van jouzelf en niet bijvoorbeeld een logo.
Mensen doen zaken met mensen en niet met een logo.
Deze foto moet een foto van jouzelf zijn en van voren genomen.
Zorg dat je vriendelijk kijkt en glimlacht.
Dat geeft een open beeld en zullen mensen sneller op aanhaken dan als je dit niet doet.

Tip 4

Maak een banner voor jouw pagina. Dit is de achtergrond afbeelding die achter jouw profielfoto zit.
Hier kun je jouw aanbod op laten zien, of een afbeelding die jou aanspreekt
of een quote die jouw raakt of iets wat met jouw bedrijf te maken heeft.

Tip 5

Zorg dat jouw diensten duidelijk zijn en aangeven wat je precies aanbied.
Zorg dat je maximaal 3 dingen aanbied en in “de etalage” zet.
Bij meer wordt het onduidelijk wat je precies doet en wat dan jouw boodschap is.

Tip 6

Geef de prijs van je dienst aan.
Mensen willen graag weten wat iets kost en beoordelen vaak op de prijs of ze een dienst bij je willen afnemen.
Door geen prijzen weer te geven kunnen mensen afhaken, omdat je niet duidelijk (genoeg) bent.

Tip 7

Zorg dat mensen op jouw startpagina van jouw bedrijfspagina makkelijk contact met jou kunnen opnemen.
Je kunt bij instellingen aangeven of dit kan via het sturen van een bericht via mail of door bijvoorbeeld WhatsApp te gebruiken.
Kies voor een methode die voor jou prettig is.

Tip 8

Zorg dat je consequent berichten plaatst op Facebook.
Voorzie dit bericht altijd van een afbeelding, foto of filmpje.
Kies wat voor jou het beste werkt.

 

Tip 9

Zorg ervoor dat jouw berichten steeds hetzelfde uitstralen.
Probeer bijvoorbeeld steeds dezelfde soort afbeeldingen te gebruiken of wees consequent in jouw schrijfstijl.

Tip 10

Maak gebruik van een planningstool om jouw berichten in te plannen.
Je kunt dit doen via Facebook zelf of door gebruik te maken van Facebook Creator Studio.
Ook zijn er andere planningstools. Kies een tool die werkt voor jou.
Door jouw berichten te plannen, creëer je rust en dat zie je terug in de berichten.